Bireysel Terapi

Gündelik hayatta da kolayca karşılaşabileceğimiz bir takım olumsuz ruh halleri yaşam kalitemizi olumsuz yönde etkileyebilir. Bu gibi sorunlar da bireysel terapi desteği ile çözüme ulaştırılabilir. Bireysel terapide çalışılan sorunlara örnek olarak; depresyon, kaygılar ve korkular, öz güven eksikliği, geçmiş olumsuz yaşantılar, mutsuzluk, uykusuzluk, performans kaygısı, panik atak, insan ilişkilerinde problem yaşama gibi konular gösterilebilir. Bu sürecin uzunluğu danışanın yaşadığı sıkıntılar ve ihtiyacına göre belirlenir.

Depresyon Nedir? Belirtileri Tedavi yolları nelerdir?

Depresyon; kişinin mutlu olma ve hayattan zevk alma duygusunu geçici olarak yitirdiği kişinin duygu durumunu etkileyen psikolojik bir durumdur.

Her birey yaşamın bazı dönemlerinde diğer zamanlara göre mutsuz keyifsiz anlar yaşamaktadır. Ancak bu mutsuzluk hali bireyin günlük yaşamını etkilemeye başlarsa o zaman depresyon ihtimali akla gelmelidir.

- Uyku bozuklukları

- İştah değişiklikleri

- Unutkanlık

- Odaklanmada ve dikkati toplamada güçlük

- Sorumlulukları yerine getirmekte güçlük

- Güçsüz yorgun hissetme

- Hareketlerde yavaşlama, halsiz hissetme,

- Öz bakımda azalma

- Değersizlik, yetersizlik , suçluluk hisleri

gibi belirtilerin bir kaçı yada tamamı ortaya çıkabilir.

Depresyon belirtileri yaşayan bireyin bir uzmana danışması, yaşam kalitesini artırmak ve sürdürmek adına oldukça önemlidir.